opdracht:
Website
William Meister
‘Barbel zoekt echt het geluid van de ondernemer en laat dat terugkomen in de teksten’
Opdracht: vang de kern en visie van mijn bedrijf in woorden op mijn nieuwe website.
Stap 1: strategiesessie voor beeld en tekst.
Beeld en tekst moeten kloppen. Zowel online als in de ontmoetingen die je hebt. Zo zorg je voor herkenbaarheid, betrouwbaarheid en een duidelijke positionering.
Samen met vormgever José bespraken we de wensen van William tijdens een strategiesessie. We doken in zijn onderscheidende kracht en hielpen hem bij marketingkeuzes. We stonden stil bij de wijze waarop je je doelgroep aanspreekt: welke woorden gebruik je en waarmee overtuig je hen? Dit alles vatten we samen in een brandlookbook en we ontwikkelden een structuur voor de nieuwe website. Samen vormden deze het uitgangspunt voor de vormgeving en tekst van de website williammeister.nl.
‘Ik vond de intake erg goed. En het document waarin uitgangspunten en tone of voice stonden, hielp mijn gedachten verder te stroomlijnen in het proces van een nieuwe website creëren.’
Stap 2: Interview en teksten schrijven
In een interview vertelde William mij alles over zijn bedrijf, producten en zijn klanten. Mijn doel: zorgen dat de tekst die ik schrijf goed aansluit bij de ondernemer, zijn visie en zijn klanten. En aanzet tot actie. We willen tenslotte niet alleen informeren, maar vooral overtuigen en nieuwe klanten werven.
‘Ik ben erg tevreden met de teksten die Barbel voor mijn nieuwe website schreef. Ze passen bij me als persoon en ondernemer. Die combinatie vind ik sterk.’
Update 2024: De webteksten voor William schreef ik in 2018. Inmiddels heeft William zijn bedrijf verder ontwikkeld en wijzigde zijn website.
“Benieuwd hoe ik
jouw geluid vang in tekst?”
Boek net als William
een strategiesessie.